Evolutia modei masculine si importanta educatiei in moda

Evolutia modei masculine si importanta educatiei in moda

Posted by Flavius | 27 aprilie 2017 | Moda
business_casual

In perioada 1970-2000 barbatii au cheltuit mai multi bani pe haine decat in oricare alta perioada a istoriei moderne iar moda masculina a cunoscut o adevarata revolutie. Designerii au devenit faimosi iar moda masculina a inceput sa concureze cu cea feminina pe toate planurile.

Odata cu aparitia a tot mai multor staruri si oameni de afaceri de succes, moda masculina s-a trezit pe un teren prielnic dezvoltarii si mediatizarii, in special schimbarii culturale inspre imaginea individuala.

In anii ’50 exista o standardizare a look-ului omului de afaceri, acesta putand fi identificata dupa clasicul costum gri. Climatul politic si cultural de dupa razboi inca mai era unul conservator preferand uniformitatea iar barbatii care se imbracau diferit nu erau priviti cu ochi buni.

Din fericire pentru moda masculina, anii ’60 au fost o adevarata trambulina pentru barbatii care au dorit sa-si exprime identitatea prin imbracaminte. Tinuta barbatului a devenit un adevarat mod de comunicare si un simbol al statutului social iar modelul anilor ’50 era privit ca o incalcare a libertatii de exprimare.

In anii ’80 barbatii foloseau moda pentru a-si arata bogatia si puterea insa zece ani mai tarziu, barbatii cizelati ofereau chiar si mai multa importanta look-ului intr-o perioada in care informatia circula mai repede ca niciodata. Acum hainele reprezinta mai mult decat o expresie a bogatiei, au devenit o arma de marketing.

In zilele noastre reclamele sunt prezente la televiziune, pe net, in fiecare revista sau chiar si in statiile de metrou sau autobuz. Oferta este nelimitata insa dilema vine atunci cand ne intrebam ce ni se potriveste, cu ce ne imbracam. Bineinteles, marile case de moda ofera de toate pentru toti insa sfaturile despre cum ar trebui sa te imbraci, lipsesc. Motivul este unul foarte simplu: cine investeste in educatia vestimentara? Nimeni. Toata lumea investeste in marketing. Vestea buna este ca vei gasi pe acest blog o multitudine de sfaturi care iti vor imbunatati educatia vestimantara.

Invata sa te imbraci

Cum sa te imbraci este ceva ce trebuie invatat. Ca sa te imbraci corect trebuie sa iei in considerare doua elemente fundamentale: culoare si proportie. Odata ce inveti culorile care creaza complexitate si dimensiunile care iti pun in evidenta fizicul, iti va fi mult mai usor sa faci alegerile corecte.

Probabil ca te intrebi ce trebuie sa sti ca sa intelegi aceste doua legi ale esteticii. Adevarul este ca nu este nevoie de foarte mult savoire faire, asa cum ai crede. Gandeste-te doar la clasicul frac care este compus doar din doua culori: negru si alb. Aceasta combinatie ofera fiecarui barbat un look relaxat si este cel mai bun exemplu pentru a intelege ca nu trebuie sa fii vre-un fashion-guru ca sa obtii rezultatul dorit.

Cea mai mare confuzie apare insa atunci cand este vorba despre proportii. Barbatii, la fel ca si femeile se intreaba atunci cand doresc sa cumpere o cravata daca latimea acesteia va mai fi la moda in viitor. Raspunsul este foarte simplu si nu vine din lumea modei asa cum am spera, ci din cunoasterea de sine. Latimea cravatei trebuie sa fie estetic proportionala cu reverul vestei , care la randul sau trebuie sa fie facut in functie de marimea umerilor (vestei).

Un barbat lat in umeri trebuie sa poarte o cravata lata, in timp ce unui fizic slabut i se potriveste o cravata ingusta. Atunci cand iti alegi imbracamintea trebuie sa tii cont de trasaturile tale fizice, nu de felul cum arata costumul pe un tip din reclama care iti este total opus din punct de vedre al fizionomiei. Daca faci greseala aceasta, vei arata la fel de ridicol precum si el ar arata la fel de ridicol cu un costum pentru fizicul tau. Ideea este ca poti avea cel mai scump costum si totusi sa fii de rasul lumii; de aici si legea proportiilor.

Tinand cont de aceste doua reguli despre felul cum trebuie sa te imbraci, totul devine logic sau chiar destul de clar. Nu trebuie sa crezi tot ceea ce ti se spune in magazin de catre vanzator. Scopul lor este sa vanda marfa, in consecinta vei fi mereu flatat. Dealtfel, destul de rar vanzatorii de la raioanele de imbracaminte au cunostintele necesare pentru a oferi un sfat pertinent iar atunci cand au o pregatire deosebita, fie vor fi promovati in management/marketing sau vor fi angajati de un brand concurent.

Unele branduri de lux ofera pregatire vanzatorilor pentru ca acestia sa poata oferi un sfat sincer insa nu trebuie sa uiti ca scopul ultim este sa nu pleci cu mana goala din magazin. Cel mai bun plan este sa cunosti regulile de baza; astfel vei stii imediat daca vanzatorul iti spune baliverne.

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Articole similare

cum_trebuie_sa_fie_sacou
Afla cum sa alegi un sacou in functie de fizicul tau Un barbat educat trebuie sa cunoasca cele doua elemente fundamentale ale modei masculine: culoare si proportie. Daca ai citit...
barbat-elegant-hugo-boss
Un proverb spune ca nu haina il face pe om insa daca pui pret pe imagine, uita aceasta zicala si nu subestima importanta a ceea ce te inveleste. Pana la...